Til Diskusjonsforsiden > Kvinnesaker  Siste 25 | Søk | Favoritter | Profil | Logg Ut 

 

Tema: Kvinner fra Thailand

 

Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet  over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

 Moderator    Ny bruker? Registrer deg her

 

 Nytt Tema   Legg Tema Til Favoritter  Regler         Trådet        Side: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 Alle Siste 10

 rufa [1] 03.11.02 14:59    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

En Asia-forsker kommer med en del antagelser for hvorfor stadig flere norske menn gifter seg med kvinner fra Thailand.

Umiddelbart er et par rikssynsere ute å kritiserer norske mann i kjent stil med usaklige synse-kommentarer. Kommentarer man kan vente seg fra OTTAR men ikke fra tilsynelatende seriøse politikere. Har ikke det norske rasist-samfunnet lært noe de siste årene? Hvorfor er enkelte norske kvinner så hårsåre når mange norske menn tilsynelatende velger kvinner fra andre kulturer? Og da spessielt kvinner fra thailand. Ville de reagert på samme måte med kvinner fra Tyskland? Italia? Spania?.......neppe! kan dere ikke heller være glade på norske menns vegne?

Jeg tror dette helt klart henger sammen med gamle fordommer a-la "Thailand-menn-sex". Forhåpentligvis er de fleste litt mer opplyste enn som så. Alle de tusener som har vært på ferie i Thailand de siste årene kommer tilbake med et annet inntrykk. Jeg tror nordmenn flest har mye å lære av thailands åpne og vennlige mennesker.

At vi 4 mill. mennesker her på fjellet vårt skal sitte å fordømme 70 mill. mennesker i Thailand viser klart hvem det er som har problemer og som må få opp et trangsynt sinn. Det de gjør er ikke slik det tilsynelatende ser ut til , å fordømme norke menn, de fordømmer thailandske kvinner!

De insinuerer at de er bare ute etter penger! Selvfølgelig er noen det, akkurat som en del norske alenemødre! Men ut i fra det å dømme majoriteten slik det her fremstår vitner bare om klare rasistiske holdninger og uvitenhet. Da er det mer interessant å få vite hvorfor flere og flere norske menn finner en kone fra Thailand!

Da jeg i 2000 giftet meg med en kvinne fra Thailand var det ut i fra kjærlighet. Vi hadde kjent hverandre i 1 år, gjennom et titallsbesøk hos hverandre, gjennom nesten daglig videochat på internett (30.000,- i telefonregning). Når vi så giftet oss var det ut i fra gjensidige følelser og en likeverdig posisjon. Jeg ønsket ikke kjøkkenhjelp eller sexslave. Jeg ville ha en intelligent, likeverdig partner å dele livet med. Det fikk jeg.

I tillegg fikk jeg en trofats følgesvenn som setter familien i forsete og ikke seg selv og penger. Jeg fikk en kvinne som behandler meg slik JEG ønsker å behandle min kjære. Vi er likeverdige. Alikevell føler jeg meg mange ganger flau over at jeg ikke kan gi henne like mye som hun gir meg i mellomenneskelig samspill. Det har fått meg til å innse hvor godt jeg har det med henne og jeg vil aldri gjøre noe som setter vårt forhold i fare. For jeg vet at jeg finner aldri en slik kvinne igjen. Forskjellen mellom norske og thailandske kvinner ligger ikke bare i det fysiske utseesndemessige, det ligger i hvordan de behandler sine medmennesker, hvike verdier de setter høyest. Deres verdisyn ligger milelangt foran norske kvinners.

Jo flere som oppdager det jo flere norske menn vil gifte seg med en kvinne fra Thailand. Jeg har prøvd det norske alternativet i 8 år. Jeg ble lei maset om materielle verdier og bortskjemte fjes som ikke vil jobbe og bare maser om penger.

I norge blander kvinner likestilling med likeverd, desverre. Missforstå ikke, jeg er for likeverd, men som mann, ligger det mer naturlig for meg å åpne døren og trekke frem stolen for henne enn at hun skal gjøre det for meg. Desverre har kjønnskampen ødelagt dette gjennom OTTAR og KVINNEFRONTEN. Jeg føler de har missforstått litt, de gjør alle forskjeller til kjønskamp. Det er ødeleggende. Vi er skapt forskjellig for å utfylle hverandre, ikke for å utjevne hverandre.

Nå ser vi resultatet. Menn vil ha KVINNER ikke arbeidsjern og nesten-menn..... Det rokker ved det maskuline i oss, kanskje føles det truende for noen? Når vår livsledsager er mer opptatt av karriere og penger enn oss, hva skal vi da med dem? Karriere og mas fronter vi menn ute i samfunnet hele tiden, vi savner en kvinne!

Så til dere kritiserende rikssynsere uten saklige argumenter, ti heller stille intill dere vet hva dere sankker om.

Lykkelig, likeverdig og gift med en fantastisk kvinne!

 

 Sandman [137] 03.11.02 15:10         Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Dette må være ett av de mest fornuftige innleggene hittil i år.

Jeg må bare si meg enig i alt som er skrevet her.

 rufa [2] 03.11.02 15:11    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Takk skal du ha Sandmann.

 Atgeir3 [472] 03.11.02 15:11    Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Men _hvorfor_ er Thailandske kvinner så forskjellige fra Norske? Jeg kan bare ikke få meg til å tro at det er genetisk, så da står vi igjen med kulturelle og politiske årsakssammenhenger. Men disse utenlandske kvinnene vil jo med nødvendighet bli påvirket av det norske samfunnet etter at de kommer hit, og ved det ta over norske kvinners holdninger i stadig større grad. Man kan jo ikke holde damene innelåst heller? Eller?

 eisa [448] 03.11.02 15:16         Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Jeg er litt mer optimistisk enn deg. thai-damene kommer til å påvirke de norske damene.

 rufa [3] 03.11.02 15:17    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Etter å ha lært min kones familie og hjemland å kjenne tror jeg det ligger i hvordan de er oppdratt. Så kulturelle forskjeller spiller nok en viktig rolle. I tillegg til at de er mer bevisste på livet i seg selv. Litt forenklet kan vi si mens mange norske tror melken kommer fra REMA 1000 så vet thailandske kvinner at veien til fattigdom er kort og således setter de mer pris på livet enn andre. Jeg vil si de er mer virkelighetsnære en norske kvinner.

 rufa [4] 03.11.02 15:18    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

eisa skrev:

Jeg er litt mer optimistisk enn deg. thai-damene kommer til å påvirke de norske damene.

Vi får håpe det alle sammen.....

 rufa [6] 03.11.02 15:28    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

OK?

 rufa [7] 03.11.02 15:34    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Noen som har noe på hjertet?

50 stk har lest det jeg skrev!

Fantastisk medium dette!

Til nå har norske kvinner bare krevd og krevd..... og norske menn blir bare mer og mer usikkre i mannsrollen......er det rart menn skårer høyt i skala 5 på MMPI tester?

Nå må norske kvinner la menn være menn og respektere ders valg av samlivspartnere.

 rufa [8] 03.11.02 15:39    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Noen saklige kommetarer?

 Raggar [175] 03.11.02 15:43    Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Enig med det du sier her Rufa:-)

 rufa [9] 03.11.02 15:44    Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

-

 rufa [10] 03.11.02 15:47  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

rufa skrev:

En Asia-forsker kommer med en del antagelser for hvorfor stadig flere norske menn gifter seg med kvinner fra Thailand.

Umiddelbart er et par rikssynsere ute å kritiserer norske mann i kjent stil med usaklige synse-kommentarer. Kommentarer man kan vente seg fra OTTAR men ikke fra tilsynelatende seriøse politikere. Har ikke det norske rasist-samfunnet lært noe de siste årene? Hvorfor er enkelte norske kvinner så hårsåre når mange norske menn tilsynelatende velger kvinner fra andre kulturer? Og da spessielt kvinner fra thailand. Ville de reagert på samme måte med kvinner fra Tyskland? Italia? Spania?.......neppe! kan dere ikke heller være glade på norske menns vegne?

Jeg tror dette helt klart henger sammen med gamle fordommer a-la "Thailand-menn-sex". Forhåpentligvis er de fleste litt mer opplyste enn som så. Alle de tusener som har vært på ferie i Thailand de siste årene kommer tilbake med et annet inntrykk. Jeg tror nordmenn flest har mye å lære av thailands åpne og vennlige mennesker.

At vi 4 mill. mennesker her på fjellet vårt skal sitte å fordømme 70 mill. mennesker i Thailand viser klart hvem det er som har problemer og som må få opp et trangsynt sinn. Det de gjør er ikke slik det tilsynelatende ser ut til , å fordømme norke menn, de fordømmer thailandske kvinner!

De insinuerer at de er bare ute etter penger! Selvfølgelig er noen det, akkurat som en del norske alenemødre! Men ut i fra det å dømme majoriteten slik det her fremstår vitner bare om klare rasistiske holdninger og uvitenhet. Da er det mer interessant å få vite hvorfor flere og flere norske menn finner en kone fra Thailand!

Da jeg i 2000 giftet meg med en kvinne fra Thailand var det ut i fra kjærlighet. Vi hadde kjent hverandre i 1 år, gjennom et titallsbesøk hos hverandre, gjennom nesten daglig videochat på internett (30.000,- i telefonregning). Når vi så giftet oss var det ut i fra gjensidige følelser og en likeverdig posisjon. Jeg ønsket ikke kjøkkenhjelp eller sexslave. Jeg ville ha en intelligent, likeverdig partner å dele livet med. Det fikk jeg.

I tillegg fikk jeg en trofats følgesvenn som setter familien i forsete og ikke seg selv og penger. Jeg fikk en kvinne som behandler meg slik JEG ønsker å behandle min kjære. Vi er likeverdige. Alikevell føler jeg meg mange ganger flau over at jeg ikke kan gi henne like mye som hun gir meg i mellomenneskelig samspill. Det har fått meg til å innse hvor godt jeg har det med henne og jeg vil aldri gjøre noe som setter vårt forhold i fare. For jeg vet at jeg finner aldri en slik kvinne igjen. Forskjellen mellom norske og thailandske kvinner ligger ikke bare i det fysiske utseesndemessige, det ligger i hvordan de behandler sine medmennesker, hvike verdier de setter høyest. Deres verdisyn ligger milelangt foran norske kvinners.

Jo flere som oppdager det jo flere norske menn vil gifte seg med en kvinne fra Thailand. Jeg har prøvd det norske alternativet i 8 år. Jeg ble lei maset om materielle verdier og bortskjemte fjes som ikke vil jobbe og bare maser om penger.

I norge blander kvinner likestilling med likeverd, desverre. Missforstå ikke, jeg er for likeverd, men som mann, ligger det mer naturlig for meg å åpne døren og trekke frem stolen for henne enn at hun skal gjøre det for meg. Desverre har kjønnskampen ødelagt dette gjennom OTTAR og KVINNEFRONTEN. Jeg føler de har missforstått litt, de gjør alle forskjeller til kjønskamp. Det er ødeleggende. Vi er skapt forskjellig for å utfylle hverandre, ikke for å utjevne hverandre.

Nå ser vi resultatet. Menn vil ha KVINNER ikke arbeidsjern og nesten-menn..... Det rokker ved det maskuline i oss, kanskje føles det truende for noen? Når vår livsledsager er mer opptatt av karriere og penger enn oss, hva skal vi da med dem? Karriere og mas fronter vi menn ute i samfunnet hele tiden, vi savner en kvinne!

Så til dere kritiserende rikssynsere uten saklige argumenter, ti heller stille intill dere vet hva dere sankker om.

Lykkelig, likeverdig og gift med en fantastisk kvinne!

Som i tillegg er en skjønnhet å se på!

 

 BMWWERKE [573] 03.11.02 15:51    Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Klart jeg er enig med mye av det du skriver rufa....men er ikke thailandske damer litt EKSTRA oppskrytt blant dere som er gift med ei dame der ifra.Er enig i at det finnes mangen søte damer fra Thailand.....men det gjør det da i Norge også....og damer ifra norge kan tross alt være like....skal man si "perfekte" som det du skriver her.

Ein Bier wie Bayern.

 sklia [216] 03.11.02 15:53        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Broren min har akkurat forlovet seg med ei thailandsk dame. Han er i reiselivsbransjen, og har i utgangspunktet bare vært der på studieturer og ferier. Etter hvert har han oppdaget det samme som rufa beskriver. Disse menneskene har solide fundamenter i livene sine. Er de ikke i hovedsak buddister også? De er meget avslappet i nærvær av oss nordmenn. Forleden traff jeg min brors utvalgte. Hun er blid og grei, men også reflektert og lett å prate engelsk med. Broren min slet i ti år med ei snelle som bråka med ham fra "the get go". Vi tok ALLTID hensyn til denne "fitta", og jeg er nå glad for at broder'n har funnet ei likeverdig dame. De koser seg nå på en bondegård.

Norske damer generellt bør skjerpe egget, for det er ikke sikkert at norske gutter bare sikler etter å putte pikken oppi urinrøret deres.

 rufa [11] 03.11.02 15:55  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

BMWWERKE skrev:

Klart jeg er enig med mye av det du skriver rufa....men er ikke thailandske damer litt EKSTRA oppskrytt blant dere som er gift med ei dame der ifra.Er enig i at det finnes mangen søte damer fra Thailand.....men det gjør det da i Norge også....og damer ifra norge kan tross alt være like....skal man si "perfekte" som det du skriver her.

Ein Bier wie Bayern.

@@@@@@@@@@@@@@@@

Jeg tror ikke de er oppskrytt, slik det fremkommer i media virker det heller som det motsatte. men det er jo få menn som har uttalt seg i denne sammenheng i media så......

klart det finnes fine norske damer også, problemet vi menn får etter hvert er å finne dem......

*********

Det gjør det helt sikkert.

 Acquiesce [546] 03.11.02 15:57        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"sklia skrev:

Norske damer generellt bør skjerpe egget, for det er ikke sikkert at norske gutter bare sikler etter å putte pikken oppi urinrøret deres."

Sant nok

Wolverine

 sklia [217] 03.11.02 16:00        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Norske damer har glemt en detalj, eller rettere sagt gått glipp av en realitet. Det er ikke om og gjøre å vise seg fra den mest unaturlige siden. Med det mener jeg at noen damer gir gjerne inntrykk at de ikke tar no' skitt, er innbilske, nedlatende overfor de gutta de ved første øyekast misliker i hønsehjernen sin, overfladiske som faen, bitchy og generellt "trashy" ala Ricki Lake.

Menn burde ikke måtte ha oppstarts-og kjøremanual på disse "dråga".

Give it to me HARD!

 Natan [288] 03.11.02 16:03      Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

 

Kom igjen sklia!

Tøm ut all bitterheten og frustrasjonen du har ovenfor kvinner!

Vi leser den......enn så lenge.

.

 rufa [12] 03.11.02 16:06  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

 

Det er riktig som enkelte her er inne på.

I motsetning til hva en del kvinner vil ha alle til å tro er ikke vi (de fleste av oss9 menn bere ute etter sex. Overaskende nok for enkelte så kan en del av oss snakke og tenke.

kanskje det er det vi nå etterhvert ser resultatet av ved at fler og fler norske menn går utenlands for å finne kvinner.

Noe å tenke på for OTTAR og tusseladdene deres.....

 sklia [219] 03.11.02 16:08        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Dama til bruttern fikk umiddelbar kontakt med guttungen hans, som er i ubalanse p.g.a. en mor som har "moodswings" og er temmelig skakkjørt. Mor skakkjørt/ ny dame fra Thailand i perfekt balanse.

Go, figure that one out fer yourself.

 rufa [17] 03.11.02 16:42  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

helt enig...

 BMWWERKE [574] 03.11.02 16:46    Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Nå er det vel ikke alle som har opplevd akkurat det du beskriver da sklia....det er vel heller mindre mer eller mindre et fåtall.

Ein Bier wie Bayern.

 sklia [223] 03.11.02 16:47        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

I samma slengen tror faktisk noen norske damer at de er alle gutters drømmedame, med sine negative holdninger og alt annet dere sjøl får tenke på og som ikke gidder skrive om. De skavankene eksisterer, og alle veit det.

 sklia [224] 03.11.02 16:48        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"BMWWERKE skrev:

Nå er det vel ikke alle som har opplevd akkurat det du beskriver da sklia....det er vel heller mindre mer eller mindre et fåtall.

Ein Bier wie Bayern."

Nå skakke du gå blaut på oss BMWWERKE!! Faen heller asså!

Realiteten er at såkalte likestillings-berter og andre synsere tror bestemt at det er noe alvorlig galt med den norske mannen som "importerer" kone fra utlandet. De samme tullingene tror i samma slengen at damene også er "ytterst lett på tråden" eller reint dumme, desperat fattige etc. Kanskje disse parforholdene t.o.m. har det artigere i senga enn de innsnevra fittene sjøl har det?

Bare spør, for spørsmålet trengte seg på.

[Endret 03.11.02 16:54 av sklia]

 rufa [19] 03.11.02 16:53  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

HEI, ER DTE NOEN SOM HAR SAMME ERFARINGER SOM MEG......

KOM MED DET.

DET ER PÅ TIDE VI MENN TAR TIBAKE KONTROLLEN OVER VÅRE LIV.

KVINNEFRONTEN et.co HAR REGJERT PLASSSEN FOR LENGE.

JEG TROR NORSKE SOM ANDRE KVINNER VIL HA EN MANN OG IKKE EN TØFFELHELT!

(derav alle alenemødre kanskje?)

 nicko [1155] 03.11.02 16:58     Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

mange kvinner misforstår begrepet likestilling.

 sklia [225] 03.11.02 16:59        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Du kan ikke regne med svar fra damer her til lands, som ikke kan motsi din selvopplevde hverdag. Norske kvinnfolk har lenge nok seilt under falskt flagg. Vi ser nå at ressurssterke menn tar tak i situasjonen og velger bort disse tåkepratende bertene til fordel for et menneske de kan faktisk leve i harmoni med.

Slik er det nå engang.

Give it to me HARD!

 Natan [289] 03.11.02 16:59      Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

OK rufa. Jeg skjønner at du vil holde denne debatten igang. Så...here goes:

Norske menn som søker en make i Thailand gjør det mest sannsynlig fordi de ikke finner en her i Norge. Det er ikke nødvendigvis noe galt i det. Men en kan jo spørre seg om disse thai- kvinnene inngår ekteskap med norske menn kun av kjærlighet!?

Klart et liv i den norske velferdsstaten virker forlokkende på mange fra landsbygda i Thailand! Men hvis det er slike "bekvemmelighetsårsaker" som ligger bak, så er det stor fare for at samlivet dem imellom blir alt annet enn en "sydenferie".

Man skal ikke kimse av kulturforskjellene og den betydning de kan få for forholdet mellom en etnisk nordmann og en kvinne fra Thailand.

At forskere synes det er et interessant fenomen synes jeg ikke er rart. Og det er vel heller ikke rart at en kan stille spørsmål ved hvorvidt det er to likeverdige personer som inngår slike forhold. Kan hende gjør de begge hverandre en bjørnetjeneste ved å inngå slike ekteskap?

Uansett: Lykke til med forholdet!

.

 HumanBeing [1117] 03.11.02 17:02  Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Jeg holdt på å bli gift med en vidunderlig thaijente en gang.....fra en bra familie også.

Desverre mistet jeg henne....

Angående disse reaksjonære OTTAR-kjerringene, så burde de gå litt i seg selv for å forstå hvorfor ingen mann vil ha dem.

Det er ikke alle de som gifter seg med asiatisk kvinner fordi de ikke kan få en norsk dame-men fordi de IKKE VIL ha en norsk dame. Det er ikke altid de gutta som blir avvist, men ofte også de norske damene.

 sklia [226] 03.11.02 17:07        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Kan det hende at Thailandske damer synes vi nordmenn er flotte, kjekke, og sexy "filmstjernetyper"? Vi skal ikke undervurdere deres valg, da vi vet at Thailandske menn er noen fjotter og ikke alltid i takt med likestillingsperspektivet.

Det går frem av undersøkelser at menn her i Norge er flere hakk bedre enn grekere, pakistanske, tyrkiske, italienske menn f.eks.

Var en tur på Corfu en tid tilbake. Der var jeg vitne til ekte grekerholdninger mot norske kvinnfolk. "Women down there, women down there!", skrek grekeren og pekte mot bakken. Hva synes de lett pulbare norske kvinnfolka om den holdninga, mon tro?

Svar ønskes, men jeg regner ikke med at noen tør stikke trynet sitt inn i den debatten.

 HumanBeing [1118] 03.11.02 17:09  Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Merkelig hvor enige alle er her. Er ikke femiekstremistene aktive på VGD?

 Natan [290] 03.11.02 17:11      Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"sklia skrev:

Var en tur på Corfu en tid tilbake. Der var jeg vitne til ekte grekerholdninger mot norske kvinnfolk. "Women down there, women down there!", skrek grekeren og pekte mot bakken. Hva synes de lett pulbare norske kvinnfolka om den holdninga, mon tro?

------------------------------------------

Det er vel ikke så rart at et slikt syn på norske kvinner brer seg blant greske menn når disse kvinnene drar på sex- ferie dit!? Det er ikke nødvendigvis de greske gutta som er skyld i denne holdninga.

.

 Barkved [665] 03.11.02 17:13  Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Kvinner har lenge følt et press og en forventning om at de skal ''realisere seg selv''.

Dette høres fint ut,men hvor mange jenter føler at de egentlig realiserer så mye av

seg selv i dagens stressende arbeidsliv?

Selv om det kommer flere kroner inn i familieøkonomien har dette også helt klart sin meget høye pris.Jeg hører stadig om folk som velger å ''trekke pusten'' og trekke seg vekk fra maset i de sentrale strøk.

Flytter de ut i distriktene kan de mye lettere greie seg på en inntekt og sette familielivet foran det stadige maset om å kjøpe alt mulig.

Derfor er det forståelig at norske menn finner seg thai-damer som har sans for

familien og ikke tror de må ut å ''realisere seg selv'' for å bli lykkelige slik norske

jenter er oppvokst til å tro.

 rufa [22] 03.11.02 17:14  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

 

Du skriver:

Norske menn som søker en make i Thailand gjør det mest sannsynlig fordi de ikke finner en her i Norge.

Du går i den klassiske OTTAR-felle der du allerede som utgangspunkt tar deres påstand for gitt.

påstander blir ikke mer sanne om du gjentar dem 1.000.000 ganger. Dette er en klassisk kvinnelig hersketeknikk. jeg har gjennomskuet dette for leneg siden.

Du sier:

Men en kan jo spørre seg om disse thai- kvinnene inngår ekteskap med norske menn kun av kjærlighet!?

I mitt tilfelle hadde jeg ikke hastverk. jeg brukte 1 år på å bli kjent med henne og omvendt. da blir ditt spørsmål lite verdt!

Du skrev:

Klart et liv i den norske velferdsstaten virker forlokkende på mange fra landsbygda i Thailand

Det har du sikkert rett i. Men husk at det motsatte også er forlokkende for oss nordmenn å kunne være med familie i det varme solfylte thailand. For meg var det jeg som fikk "bekvemelighetsårsaker" da min kone er rikere enn meg i penger. da ryker tankegangen din ....

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@

 Natan [291] 03.11.02 17:21      Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"Barkved skrev:

Kvinner har lenge følt et press og en forventning om at de skal ''realisere seg selv''.

Dette høres fint ut,men hvor mange jenter føler at de egentlig realiserer så mye av

seg selv i dagens stressende arbeidsliv?

----------------------------------------

Stress og utbrenthet er vel et like vanlig fenomen blant menn som blant kvinner!?

Så la oss heller gjøre noe med det tøffe arbeidslivet!

Hvorfor skal vi råde kvinnene til å trekke seg ut av arbeidslivet og ikke ta høyere utdanning når vi vet hvor skadelig det er for kvinners status i samfunnet og for samfunnet generelt?! Utdanning og arbeid gir et menneske innflytelse i samfunnet og mening i hverdagen. For kvinner like mye som for menn!

.

 rufa [29] 03.11.02 17:39  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

På 2.5 time har 500 lest mitt innlegg.

Det er bra. På tide å sette noe annet enn sytingene fra kvinnefronten på dagsorden.

De norske kvinner som vil fortsette sin kamp mot menn kan se hvordan det er gått med slike menn i thailand! de kalles KATOY. de tar hormoner, kutter av seg edlere deler, får vagina, bryster og det som følger med......og så later de som om de er kvinner.

Morro å se på, men ssssyyyyykkkktttt..........

Forresten, noen er så kvinnelige at det er umulig å se forskjell....

Så norke OTTAR-sympatisører, stå på.....

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@

 HumanBeing [1119] 03.11.02 17:44  Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"rufa skrev:

På 2.5 time har 500 lest mitt innlegg.

Det er bra. På tide å sette noe annet enn sytingene fra kvinnefronten på dagsorden.

De norske kvinner som vil fortsette sin kamp mot menn kan se hvordan det er gått med slike menn i thailand! de kalles KATOY. de tar hormoner, kutter av seg edlere deler, får vagina, bryster og det som følger med......og så later de som om de er kvinner.

Morro å se på, men ssssyyyyykkkktttt..........

Forresten, noen er så kvinnelige at det er umulig å se forskjell....

Så norke OTTAR-sympatisører, stå på.....

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@"

Hehe! Noen av Ottar-damene er jo styggere enn thailandske "lady-men"....

 rufa [30] 03.11.02 17:45  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Ingen vil ha kvinner ut av arbeidslivet, da havner de bare i sofakroken..

der er de livsfarlige...

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@

 Natan [292] 03.11.02 17:47      Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

 

Viktig å sette fokus på denne typen inngåelse av ekteskap!

Fordi den åpner opp for at den ene parten (norske menn) kan utnytte thailandske kvinner. Norske menn sitter med alle trumfkorta i en slik situasjon. De thailandske kvinnene kan ikke velge og vrake blant norske menn. Det er heller omvendt!

Det er da også noe rart med ditt kvinnesyn, rufa, når du spår at selvstendige norske kvinner vil drive norske menn til kjønnslemlesting av seg selv!? Hvis jeg forstod deg riktig?

.

 rufa [32] 03.11.02 17:54  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Natan skrev:

Viktig å sette fokus på denne typen inngåelse av ekteskap!

Fordi den åpner opp for at den ene parten (norske menn) kan utnytte thailandske kvinner. Norske menn sitter med alle trumfkorta i en slik situasjon. De thailandske kvinnene kan ikke velge og vrake blant norske menn. Det er heller omvendt!

Det er da også noe rart med ditt kvinnesyn, rufa, når du spår at selvstendige norske kvinner vil drive norske menn til kjønnslemlesting av seg selv!? Hvis jeg forstod deg riktig?

@

@

FEIL !!!!!

utgangspunktet ditt er allerede en negativ holdning til dette spørsmålet. Still med et åpent sinn!

Hva er feil med at norske menn skal kunne velge blandt kvinner i thailand. det er det de gjør her også ? er det ikke ?

Hva angår KATOY-kvinner var dette for å sette det på spissen. Trodde du skjønte det...

Ingen er intresert i å forandre på norske kvinner.

Det klarer de bra selv. resultatet snakker for seg selv og antall Thai-giftemål stiger.....

Poenget var selvfølgelig at norske kvinner ønsker å forandre oss menn. Det er de som ikke liker oss slik vi er. Det gjør at det er norske kvinner som har et problem, ikke oss menn......

De blir liksom ikke fornøyd.

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@

[Endret 03.11.02 17:57 av rufa]

[Endret 03.11.02 18:00 av rufa]

 rufa [33] 03.11.02 18:02  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Hvorfor skal norske kvinner så på død og liv forandre på oss menn?

Er de ikke fornøyd?

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@

 Natan [294] 03.11.02 18:02      Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"rufa skrev:

Hva er feil med at norske menn skal kunne velge blandt kvinner i thailand. det er det de gjør her også ? er det ikke ?

---------------------------------------------------

Det som kan være "feil", er at mannen (fra Norge) og kvinnen(fra Thailand) ikke alltid er likestilte parter. Dvs. den ene(kvinnen) er mer avhengig av den andre(mannen) enn omvendt. Dermed inngås kanskje ekteskapet på feil premisser:

- Nemlig p.g.a. at kvinnen er så avhengig av mannen.

.

 sklia [227] 03.11.02 18:05        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Du har sikkert opplevd det samme som meg, at du blir møtt med et hat-tryne ved tilnærming et kvinnemenneske på by'n her i Norge. Omtrent som om du er i ferd med å totalt ødelgge kvelden for dama, og det på det tidspunktet du sier "hei" til 'a.

Alle menn er ikke KUN interessert i å komme i den mer eller mindre fersk-fiskluktende "dåsa" til ei dame, da han forsøker å tilnærme seg henne. Dette har utenlandske damer forstått, og praktiserer til det fulle. Vi blir ikke møtt med det "mordblikket", og kan ha det litt moro en stund uten at det betyr "sengevalsen".

Kvinnfolk bør ta dette til hjertet, og se å gjøre noe med det før de blir sittende med dildoen sin HELE tida.

Give it to me HARD!

 hansgeorg [67] 03.11.02 18:10         Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

"Natan skrev:

"Det som kan være "feil", er at mannen (fra Norge) og kvinnen(fra Thailand) ikke alltid er likestilte parter. Dvs. den ene(kvinnen) er mer avhengig av den andre(mannen) enn omvendt. Dermed inngås kanskje ekteskapet på feil premisser:

- Nemlig p.g.a. at kvinnen er så avhengig av mannen."

............................................................................................................................

Eller mannen (norsk) er avhengig av kvinnen(norsk), og hva er da med norske kvinner som søker seg afrikanske menn? Og hvis den afrikanske mann er rik og kvinnen er fattig.....

 rufa [34] 03.11.02 18:10  Er innlegget upassende? Tips oss     Svar På          Endre

Natan skrev:

Det som kan være "feil", er at mannen (fra Norge) og kvinnen(fra Thailand) ikke alltid er likestilte parter. Dvs. den ene(kvinnen) er mer avhengig av den andre(mannen) enn omvendt. Dermed inngås kanskje ekteskapet på feil premisser:

- Nemlig p.g.a. at kvinnen er så avhengig av mannen.

rufa svarer:

Er de to alltid like sosialøkonomisk her i norge da? Selvfølgelig vil det være tilfeller av ulikhet på økonomiske og andre plan. Men skal det være et kriterium så blir det vanskelig å finne en partner uansett hvor du leter. Jeg ser ikke noe galt i dette i utgangspunktet. Det er vel heller rester av gammelt rasistisk tankegode som henger igjen, er det ikke?

Det du sier kan nok sikkert stemme noen ganger, men det er farlig å generalisere. I mitt tilfelle er det omvendt. Hun er mangemilionær også etter norsk målestokk. Gjør det i så tilfelle henne til en "gris" med vikarierende motiv for ekteskap med meg?

Som oftest vil det være forskjeller. la oss ikke bruke slike usakelige argumenter som hinder om to mennesker virkelig elsker hverandre.

@

Living in a dreamworld with a dreamlady...

@

 sklia [229] 03.11.02 18:17        Er innlegget upassende? Tips oss          Svar På       Endre

Her har vi jaggu en fyr som har gifta seg til peeng gitt!!

 sklia [230] 03.11.02 18:19